سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عدالت

از امام علی(ع) پرسیدند: عدل یا بخشش ؛ کدامیک برتر است؟ امام فرمودند:

عدالت هر چیزی را در جای خود می نهد، در حالیکه بخشش آن را از جای خود خارج می سازد، عدالت تدبیر عمومی مردم است، در حالیکه بخشش گروه خاصی را شامل است ، پس عدالت شریف تر و برتر است.


» نظر

باران

به نام خدا
دیروز بارانی بود، چشمانم همچو آسمان
پناه بردم به قطرات باران تا اشک هایم ناپدید شوند
ناگاه آفتاب درخشنده از زیر ابرها ، برگ های مو را نوازش داد و التیامی شد بر دل رمیده ام که اگر خدا بخواهد...........

ای کاش خدا را می فهمیدم...........

 

التماس دعا


» نظر

حشرات جاسوس

محققین توکیو یک میکرو رباط را با عمل جراحی بر پشت یک سوسک قرار داده و کنترل او را در دست میگیرند. برای این عمل جراحی سوسک را با گاز دیوکسید کربن بیهوش کرده و سپس بالها و شاخکهای ان را کنده و به جای ان الکترودها را برای کنترل از راه دور قرار میدهند.
برای انجام این عمل جراحی انها دهها سوسک را در ظروف پلاستیکی پرورش داده اند. اما فعلا فقط سوسکی امریکایی به نام Perplaneta americana به دلیل قدرت و مقاومت بیشترش به نسبت سوسکهای دیگر میتواند برای حرفه جاسوسی بکار رود.
Isao Shimoyama استاد اسیستان در دانشگاه توکیو میگوید پتانسیل این عمل و استفاده از ان برای بشر بسیار وسیع میباشد. او میگوید که تا چند سال اینده میتوان حشرات را مجهز به دوربین و تجهیزاتی نظیر ان کرده و از انان برای جاسوسی یا ماموریتهای مخرب استفاده کرد. اما در حال حاضر میبایست این تکنیک را بهتر نمود چون قرار دادن الکترودها برای به دست اوردن نتیجه مطلوب گاهی مشکل میباشد.
دولت ژاپن 5 میلیون دلار برای این تحقیق توسط گروهی که Isao Shimoyama با انان همکاری دارد اختصاص داده است. در حال حاضر دستورات از راه دور در چند کلمه جلو عقب چپ راست خلاصه میشود ولی انچه بیشتر برای این محققین اهمیت دارد زمان میباشد زیرا بعد از مدتی سوسک کمتر به الکترودها حساس خواهد بود و این برای ماموریتهای طولانی بدون خطر نمیباشد.
اینطور که به نظر میرسد این تحقیقات گران نیز طعمه یکی از مصایب حالیه جهان تکنولوژی یعنی spams میباشد. Shimoyama میگوید که در هفته گذشته در حالیکه سوسکی را به داخل یک هواکش برای ازمایش خروج هوا فرستاده بودند با حادثه ناخوشایندی روبرو شدند. او اضافه میکند که در زمانیکه ما از او خواستیم تا به راست بپیچد او جواب داد که e-mail مان را بدهیم تا برایمان viagara بفرستد.


خلاصه و ترجمه خبر از لو لزار
 

» نظر

توبه گرگ

به نام خدا

سلام............ سال نو مبارک

 

1.چقد بده حس کنیم موجب رنجش کسی هستیم .

2. توبه ی گرگ بی طمع نمیشه . این نوعشو نشنیده بودیم

اتفاقات عجیبی در شرف وقوعند! خدا به خیر بگذرونه.

 

التماس دعا


» نظر
<      1   2   3   4   5