سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زیباترین اولین عصر ادریبهشت من- مراسم در بیت رهبری

تواضع و فروتنی نعمتی است که بر آن حسد نبرند.     امام حسن عسکری(ع)

 

خود را آراسته ام

برای زیباترین عصر

برای دومین دیدار.......

 

لحظات سخت انتظار رو به پایان است؛ انتظاری شیرین در آستانه دو رویای شورانگیز که یک جا تعبیر خواهد شد.
جوانانی مومن و نورانی که در آستانه پیوند الهی و آسمانی خود قرار دارند. میثاقی که همه فرداهای آنان را به هم پیوند خواهد زد. ... . در یک سو جمعی از عروس های جوان،لبریز از عاطفه و احساس و پر از ناز و حیا،چشم به جاده زندگی با آرزوهای رنگارنگ،در یک سو داماد های جوان،مصمم و پرامید، غرق عشق و شیدایی، چشم به هدف های دور و دغدغه مند فراز و نشیب های زندگی و در سوی دیگر چشمان پر از مهر و آکنده از اشک شوق و دلهای غرق شادمانی و سرور پدران و مادرانی که لحظه ی پیوند گلهای بوستان زندگی شان را انتظار میکشند.
و همه منتظر و چشم به راه آمدن «او» هستند. «او» که با سرانگشت کلام آسمانی خود دلهای این دلبران را برای همیشه به هم پیوند خواهد زد.
دلهایی لبریز از مودت خاندان پیامبر ص که در روزهایی میمون و مبارک، برای فلاح و خوشبختی با یکدیگر پیمان میبندند...
 همه عقدنامه ها همراه با یک دفتر ، همراه فردی است که نام همه عروسهاو داماد ها را میخواند و تذکرات لازم را میدهد. وجه مشترک همه عقدنامه ها در میزان مهریه است«چهارده سکه» ، فقط. البته گاها به همراه سفر عتبات عالیات، حج  و هدایای معنوی ... طبق سلیقه و توافق. این، شرط حضور در چنین مجلسی است. «آقا وکیل عقد از سوی عروس خانم ها و جناب آقای محمدی گلپایگانی، از داماد ها وکالت خواهند گرفت» (خوش به حال عروس خانما!)
در باز میشود  ... و سیمای پرنور ایشان ... سرود جاودانی صلوات و اشک های شوق فضا را فرا می گیرد. ابتدا رهبر عزیز در جملاتی نغز و کوتاه ، پدرانه و مشفقانه، گوهرهایی پر ارج از حکمت های ناب و درسهای زندگی را به رهروان جاده خوشبختی هدیه می دهند.
بعد از بیان نکته ها، از یک یک عروس خانم ها با ذکر مهریه و یادآروری شروط وکالت میگیرند.آقای محمدی هم وکالت را از دامادها میگیرد و همه چیز آماده است برای اجرای صیغه عقد.
و امروز ؛ روزی مبارک و فرخنده ؛ روز میلاد امام حسن عسکری(ع) ؛ ما نیز راهی چنین مجلسی بودیم پس از گذشتن از سه خوان ، و تحویل دادن موبایل و دوربین و کیف ، وارد شدیم. نوزده زوج با صدای دلنشین رهبرشان آرام گرفتند ، خدا حفظشان کند.
امروز دومین عروسی که نامش خوانده شد ؛ وقتی میخواست وکالت دهد به آقا ؛ از ایشان قول چفیه شان را گرفت ، زرنگ بازی درآورد! خب مبارکش باشه.

پ.ن.1. مطالب از کتاب مطلع عشق_گزیده ای رهنمود های آیت الله سید علی خامنه ای به زوج های جوان-گرداورنده حاج آقا حاج علی اکبری . دفتر نشر فرهنگ اسلامی
پ.ن.2. اونم کارت ورودیمه ، که ای کاش میذاشتن یادگاری نگهش دارم!

خدا رهبرمونو حفظ کنه


» نظر

پرتگاه

مرد بر لبه پرتگاهی راه میرفت. پایش لغزید و داشت سقوط میکرد.ناگهان با دستانش شاخه کوچـک گیاهی را گرفت اما خیلی زود فهمید که آن شاخه آنقدر کوچک است که نمیتواند او را نگهدارد. پس سرش را بالا گرفت و فریاد زد : " کسی آن بالا نیست؟" کسی گفت: " من هستم." مرد گفت: " تو کی هستی." او گفت: " من خدا هستم." مرد گفت: "خدایا نجاتم بده من دارم سقوط میکنم."
خدا گفت: " آیا به من اعتماد داری؟ " مرد گفت: " بله " خداوند گفت: " پس آن شاخه درخت را رها کن." مرد کمی سکوت کرد و فریاد زد: " کَس دیگری آنجا نیست؟ ؟ ؟

--ادامه از باران--
     فردای آن شب جسد مردی را یافتند که در یک متری زمین به طوری عجیب دستانش به دور شاخه ای قفل مانده بود.

                               


» نظر

آخرین سوتی سال یکهزار و سیصد و هشتاد و پنج در دانشگاه!

 

 

 


» نظر

ولایت فقیه قسمت 1 و 2

به این لینک مراجعه فرمایید:

http://www.hawra.blogfa.com/cat-6.aspx


» نظر

ولایت فقیه 3

به نام خدا
ادامه صحبت ها این چنین خواهد بود.
با بیان مطالب پیشین : در نظام دینی حاکم را چه کسی حاکم میکند؟ چه کسی این حق را به وی داده است؟
به عبارتی بهتر است با چند مقدمه بیان شود :
1.ما حق آمریت بر هم نداریم چون همه آدمیم.
2.حالا حکومت چرا باید تشکیل شود ( همه مثل همیم که! ... جوابش در قسمت 1 آمده)
3.حالا که باید تشکیل شود ؛ و حاکمی داشته باشد .. پس حاکم باید خصوصیتی داشته باشد که دیگران ندارند.
افلاطون : کسی که حکمت دارد ؛ حاکم است.
پس در نظام حکومتی افلاطونی اگر از کسی بپرسند تو چرا حکومت میکنی؟ میگوید: چون حکیم ام.

تعریف مشروعیت : آن خصوصیتی که فرد داراست و به واسطه آن ، حومت میکند.
در نظام شاهنشاهی : ارثی است. از پدر به فرزند .
در برخی : طائفه و قوم و قبیله مهم است .ژرمن ، صهیون .
در برخی : قدرت عامل است . هیتلر: یا قوی باش و فرمانده ، یا ضعیف باش و فرمانبر.
برخی دمکراسی : رای و نظر مردم.  و ... .

نظریه انتخاب و انتصاب:

نظریه انتخاب یک نظریه واحد نیست .علی رغم اینکه به نظر میرسد نظریه ایست در مقابل نظریه ای دیگر. در برخی کشورها مبنای مشروعیت حاکم را از ناحیه مردم میدانند یعنی مردم را در مشروعیت بخشی به حاکم چه مستقیم و چه غیر مستقیم اساسی میدانند. مشروعیت از پایین نشات میگیرد و و سرچشمه مشروعیت حاکم است.
ادامه مطلب...

» نظر
<   <<   6   7   8      >